Grootboek

Deze e-leeromgeving stelt je in staat kennis te maken en te oefenen met belangrijke onderwerpen uit de Bedrijfsadministratie. Met behulp van de uit te voeren opdrachten (...) maak je kennis met de financiële gebeurtenissen, journaalposten, het grootboek, en de Balans en Verlies- en winstrekening.

De e-leeromgeving bestaat uit twee vensters, naast elkaar gerangschikt. De beide vensters zijn dynamisch en interactief. Met de gegevens, die je inbrengt in het linkervenster kun je het rechtervenster muteren.

In het linker venster open je de verschillende casussen, die kunnen worden uitgewerkt. In het rechter venster worden de uitkomsten van jouw journaalposten verwerkt, waarna je de grootboekrekeningen kunt afsluiten.

Na uitvoering van de opdrachten ben je in staat om zelfstandig vanuit een beginbalans en met behulp van een grootboek en journaalposten een eindbalans en een Verlies en winstrekening op te stellen op het basisniveau van boekhouden.



Grootboek
versie 1.0x

Reinhard Haster - ontwerp
Rik Min - engineering
Acone
April 2009

Deze website is gebaseerd op ontwerp-principes voortvloeiend uit de Parallel Instruction theory (the PI theory), de Splitt Attention theory (the SA theory) en de Cognitive Load theory (the CL theory) (Min, Mayer, Moreno & Sweller, 1992, 1993, 1994 tot 2006) [Oorsprong idee: R. Min, 'The PI theory', Interactive Learning International, No. 2, Vol. 8, 1992, p.177-184] [Empirische studie: R. Min et al., 'A comparison of parallelism in interface designs', J. of Comp. Ass. Learning, No. 5, Vol. 20, 2004, p.360-367]