Omgaan met applets

Om om te kunnen gaan met applets (van derden) dien je eerst de betreffende applet fysiek op een floppy of cd-rom te hebben (of te kopen).

De groepen - die door ons op het eerste college zijn/worden geselecteerd - maken om te beginnen een afspraak met Rik Min. Per mail of via de telefoon.

Applet:
Beschouw een applet van een ander altijd als een black box, d.w.z. dat je niet hoeft te weten hoe een dergelijk stukje code werkt. Technisch gesproken is een applet datgene dat zich vanuit een class-file, in de browser, bij de user, zich in/op zijn/haar web-pagina ontpopt. Deze applet moet je in de juiste directory zien te krijgen. Dat moet je meestal gewoon met 'de hand' doen. Ben Reimerink kan jullie precies vertellen hoe dat verder in zijn werk gaat. Bij de meeste applets horen vaak nog wat files. Hier: een library ('SimLib') en een achtergrond-plaatje.

HTML:
Een applet heeft meestal ook een stuk HTML-code nodig. Beschouw dat ook als een black box, d.w.z. dat je niet hoeft te weten hoe een dergelijk stukje HTML-code werkt. Technisch gesproken bevindt de HTML-code zich altijd tussen de tags <APPLET> en </APPLET>. Kies daar het stuk HTML-code uit wat je nodig hebt. Deze HTML-code moet je met copy en paste in Fusion zien te krijgen. Ben Reimerink kan jullie precies vertellen hoe dat verder in zijn werk gaat.

Na-editen:
Hierna moet je je werkstuk en je web-pagina - in wording - meestal nog wel verder voltooien met eigen teksten en/of eigen plaatjes en/of eigen video. Let daarop. Kleedt dit product, deze web-pagina, verder nog wel even netjes, op een (geheel) eigen wijze en op een (geheel) eigen manier, aan.

Enschede, 22 okt. 2001