De stof van het vak

De docenten behouden zich het recht voor van de hieronder staande onderwerpen en de genoemde volgorde af te wijken.

Het boek

In het studiejaar 2000/2001 gebruiken we losbladerige teksten uit de reader 'Computersimulatie als leermiddel' (1999) en een tekst uit het boek 'Simulation Technology and Parallelism in Learning Environments' uitgegeven bij Academic Book Centre (1996). Deze teksten zijn gebaseerd op de web-site van het onderhavige vak 'Computersimulatie als leermiddel'.

De colleges

Er zijn 7 tot 8 theoretische colleges (van 2 x 45 minuten). Deze colleges zijn ingedeeld in een groot aantal ook weer bij elkaar behorende blokken. Op de colleges worden - in nog nader te bepalen volgorde - de volgende onderwerpen behandeld:

De papers

Bij het doorlopen van de papers zal - tijdens de colleges - worden ingegaan op vragen zoals: wat is hier belangrijk? wat is hier moeilijk? wat komt hierna nog?

Paper 1, Simulatie en Leermiddelen

Lees deze tekst door. Belangrijk hierin zijn de begrippen en de tekst over: In dit paper komen verder de begrippen voor: LOGO, meebewegend histogram en prooi-roofdier-model. Dat model staat in de reader op blz. 13. (Dit soort begrippen ken je al.)

Paper 2, Revolutionaire software

In dit paper wordt ingegaan op: In dit paper komen verder de begrippen voor: CD-rom, CD-i, Intel, ms-dos, Motorola, Macintosh, etc. (Die zaken ken je al.)

== Wordt aan gewerkt. ==

Zie vooral ook de sheets

Enschede, sept 2000