Inleiding
De tien opdrachten worden afzonderlijk en niet geintegreerd getoond.
Dit in verband met de overzichtelijkheid. Om dezelfde reden heb ik niet alle functies in de "head" opgenomen, maar zoveel mogelijk per opdracht tussen gevoegd. Daardoor blijft ook mijn bron overzichtelijk.
Ik heb met veel plezier en frustratie gewerkt aan de opdrachten. |
Opdracht 1: Formulieren
Een koppeltechniek tussen buttons en velden is te zien bij het formuler over
met als invoerveld de studie, de studietijd en het aantal studiepunten en als
uitvoerveld de feedback over het leerproces. De alert is toegevoegd om te
voorkomen dat er met nul gedeeld zou worden.
Wil je in het onderstaande formulier je gevens invullen?
Dan geven wij feedback.
Opdracht 2: Objecten I
Gegevens uit standaard browser objecten is ingevoerd
middels de window met extra informatie over de site. Ook is de zin: "193703,
Opdracht 1 tot en met 10, Maria van der Blij" in de statusbalk opgenomen.
Document is o.a. terug te vinden bij de feedback in het outputveld van
het eerste formulier.
Tevens is in deze window een aantal javascript-objecten opgenomen
zoals "last modified".
Time komt in actie bij het verlaten van de pagina.
Math is in actie bij de berekening bij het eerste formulier.
En Date is te zien bij het begin van de pagina.
Klik op de informatiebutton wanneer je wat informatie over deze site wilt zien.
Opdracht 3: Objecten II
Twee zelfgemaakte objecten met properties
en een methode worden hieronder getoond.
De eerste betreft een boodschappenlijst met document.write.
De tweede betreft het plan van inzet met een rekenfunctie en een uitvoerveld.
De boodschappenlijst:
Berekening van lesuren:
Klik op de knop van de persoon en je ziet hoeveel lesuren die
deze periode mag geven.
Opdracht 4: Inputtechniek
Een acceptatietechniek met een standaard input animatie object
waarbij een output wordt gegenereerd.
Opdracht 5: Outputtechniek
Een presentatietechniek met een bestaand object
gekoppeld aan een loop en een timeout.
De kwadraten van 1 tot en met 100 met een teller.
Het kwadraat van is
Opdracht 6: Beweging
Een presentatietechniek met een niet-interactieve, model-driven
grafisch output element met twee groeiende grafieken.
Het betreft hier twee functies in één grafiek:
Opracht 7: Geluiden I
Een presentatietechniek om geluidselementen toe te voegen
die automatisch worden gepresenteerd.
Om te voorkomen dat je knettergek wordt van het geluid heb ik ze in aparte pagina's gezet.
Het eerste geluid is de openingstune van Startrek next generation. Klik op deze link voor deze pagina.
Het tweedwe geluid is een mededeling van de computer van de Enterprise. Klik op deze link voor deze pagina.
Opracht 7: Geluiden II
Een presentatietechniek om geluidselementen toe te voegen
die men zelf handmatig aan kan zetten.
Voor de volgende geluidsfragmenten heb ik dankbaar gebruik gemaakt personages uit Startrek next generation. Dit is mijn favoriete televisieserie!
Een handmatig geluidje.
Wat voel je????????
Het antwoord komt van counselor Deanna Troy!