VOORBEELDEN
(runable programs)
voor het vak Multimedia programmeren

Tip: Deze site is oud; gebruik de nieuwe site

We hebben momenteel een aantal online, werkende voorbeelden in ruwe vorm in java-script klaar. Ze staan hier deels op deze pagina. Het betreft hier voor de deelnemers aan het vak 'multmedia programmeren' de volgende soorten applicaties:

Hieronder volgen enkele aansprekende voorbeelden en een aantal programmeer-voorbeelden in op-een-volgende graad van moeilijkheid en op soort: JavaScripts, met en zonder 'pre-fab' Java-objecten; gewone HTML-voorbeelden; losse elementen en complete Java-applets (soms ook van derden). Het zijn voorbeelden die we bewust voor jullie uitgekozen hebben. Hopelijk spreken ze jullie ook aan.

Runable java-scripts (with or without small java-objects):

presentatie objecten:
  • CHAOS, een eenvoudige grafische weergave in de tijd (met start-knop);
  • OBJECT, een voorbeeld van 4 instances van een object (met start-knop).

    idem (van derden):

  • TEXT, een eenvoudig weergave object voor tekst;
  • KAART, een eenvoudig weergave object voor grafische output;

    combinatie van acceptatie- en presentatie-technieken:

  • OBJECT, vier interactieve objecten (instances)
  • FRACTAL, een eenvoudige interactief voorbeeld in het xy-vlak (met een output object);
  • CARDIO, een eenvoudige interactieve model-driven simulatie (met twee objecten);
  • ECONOMY, een complex model van de Nederlandse economie (in samenwerking met EUR en CBS);

    interactieve programmavoorbeelden met objecten:

  • een online expert systeem (ARTS, versie 0.0x) (basisversie van dit type expert systeem);
  • idem met visualisatie (ARTS, versie 1.0) ();
  • idem tekst-versie (ARTS, versie 1.0) ();
  • idem English (PHYSICIAN, version 1.0) ();
  • idem politiek (POLITIEK, versie 1.0x);
  • idem bloed analyse systeem (ZIEKTES, versie 1.0x);

    voorbeelden zonder objecten:

  • KLEUREN & FUNCTIES, een eenvoudig kleur en functie voorbeeld;
  • AGENT, een eenvoudig objecten & elementen voorbeeld;
  • FLORA, een interactief determineersysteem (versie, 0.0x);
  • Een type 1-toets (inklik regio's);
  • Een type 2-toets (pop-up menu's);
  • Een type 3-toets (open vragen).
  • Voorbeelden van (gewoon) gebruik van HTML:

  • Een voorbeeld met inklikregio's;
  • Een voorbeeld van de grootte van een afbeelding;
  • Een voorbeeld van een 'gewoon' inklik-menu (gekleurde vlakken);
  • Een voorbeeld van een 'gewoon' inklik-menu (gekleurde vlakken);
  • Een voorbeeld van een 'gewoon' inklik-menu (gekleurde vlakken);
  • Een voorbeeld van een 'gewoon' inklik-menu (gekleurde vlakken);
  • Een voorbeeld van inklik regio's type 1 (tekst in statusbalk);
  • Een voorbeeld van inklik regio's type 2 (tekst-ballonnetjes);
  • Een voorbeeld van een lay out van een home page (gekleurde vlakken, woordenlijsten & balken);
  • Een voorbeeld van een 'adventure';
  • Voorbeelden van elementen:

  • Een video filmpje (over dynamische graphics); (?)
  • Een video filmpje (a talking head);
  • Een kleine lineaire animatie (1e orde);
  • Een gecompliceerde animatie (een ECG);
  • Voorbeelden van runable Java-applets (writen in Java) (met output-technieken, input-technieken en/of met interactieve gemengde technieken)

  • LIJN, een eenvoudig voorbeeld van een applet met een lijn;
  • SERIE, een eenvoudig voorbeeld van een applet met een serie lijntjes;
  • CARDIO, een interactieve simulatie (groeiende grafiek) (versie javaTHESIS 1.0a);
  • CARDIO, een interactieve simulatie (groeiende grafiek) (versie javaTHESIS 1.0b);

    idem (van derden:

  • KLOK, een eenvoudig voorbeeld van een animatie-object: een dynamisch klokje (een 'output techniek');
  • GRAPHIC, een interactieve formula-driven drawing applet;