Het kweken van karpers en zilverkarpers in een viskweekvijver

Door Rik Min

DIT IS HET (VOORLOPIGE) INTERACTIEGEDEELTE:
Hier kun je (eventueel) nog startwaardes kiezen (let wel op):
F: A: B: D: N:
O: P: Z: C: S:
Hier kan je intervenieren in:
Visvoer (norm=0). Toevoegen (=AU): [in kg/dag]
Zuurstof (norm O=9.8). Toevoegen (=OU): [in kg/dag]
Fosfaat (norm P=0.2). Toevoegen (=PU): [in kg/dag]
Nitraat (norm N=1.0): Toevoegen (=NU): [in kg/dag].

DIT IS HET (VOORLOPIGE) SIMULATIE/ANIMATIEGEDEELTE:
De animatie objecten volgen
        Dag nacht ritme [blauw]
        Algen [rood]
        Zilverkarpers
        Karpers
4 van de 8 variabelen
S Zilverkarpers
C Karpers



Tijd (t): (0 --> 365 dagen). (De tijdschaal zelf loopt tot 400 dagen.)

Herstarten doe je met het 'reloaden' van de gehele web-pagina ('hernieuwen', 'reload' of 'opnieuw starten').

Output:
L Instraling:


P Phosfaat
N Nitraat:


F Algen

O Zuurstof:

Z Watervlooien
B Bodemdieren




D Detritus

Interventies:
14. PU mbt. P: (fixed)
16. NU mbt. N: (fixed)
18. OU mbt. O: (fixed)
20. AU mbt. A: (fixed)

Visvoer:
19. A: (voorlopig in deze casus heel weinig!)