Het maken van een drag animatie

Bij een drag animatie moet een beginframe en eindframe aangegeven worden in de timeline alvorens de computer de tussenliggende frames uit gaat rekenen. Dit proces van het uitrekenen van de tussenliggende frames wat een enorme tijdwinst opleverd, wordt tweening genoemd. Met behulp van het tween kunnen er allerlei effecten aan de animatie meegegeven worden. In deze oefening zal een object in de stage van links naar rechts bewegen.

  1. Teken op de linkerkant van de stage een cirkel m.b.v .
    er verschijnt een (keyframe) in de Timeline
  2. Selecteer met de muis frame 20 in de Timeline en druk op F6
    er verschijnt nu in frame 20 een keyframe met hetzelfde object.
  3. Dubbelklik in de cirkel en verplaats deze naar rechts.
  4. Selecteer een frame tussen de keyframes ga met de muis naar Insert en kies voor de optie .
    er verschijnt nu tussen de twee keyframes een pijl
  5. Druk op Enter om de movie af te spelen.

 

Tip1: Klik op frame 1 in de timeline en verander met behulp
van "CTRL-I" taboptie "effect" de alpha.
Tip2: Klik op frame 1 en verander m.b.v. "CTRL-F" de rotatie.
Zet de rotatie op CW (clockwise) en de aantal keren op 1.

 

 

 

 

 

 

Voor al uw vragen en / of opmerkingen kunt u contact opnemen met: Michell Tappel © Copyright 2000 All Rights reserved.