Het maken van een graphic-symbool

Een symbool is een herbruikbaar object dat onder een bepaald type in een library (bibliotheek) komt te staan. Het voordeel van de library is dat het symbool, van het type graphic, button of movieclip, hoe complex het type ook is, herbruikt kan worden. Dit levert aanzienlijk reductie van zowel de tijd die nodig is om een animatie te maken alsmede de grootte van het Flash bestand op. We zullen nu het converteren van een object naar het type graphic uitleggen.

We gaan er van uit dat er met de drawing tools een cirkel gemaakt kan worden..

  1. Klik met de muis op en teken op de stage een cirkel.
  2. Selecteer in de toolbox en dubbelklik in de cirkel om de gehele cirkel te selecteren.
  3. Klik met de muis op en kies de optie .

  4. Neem de gegevens over en druk op OK
    merk op dat er om de cirkel een rechthoekig kader met daar binnenin een kruisje is verschenen.
  5. Klik op File en kies de optie save op de movie op te slaan.

 

 

 

 

 

Voor al uw vragen en / of opmerkingen kunt u contact opnemen met: Michell Tappel © Copyright 2000 All Rights reserved.